divendres, 27 de juliol del 2012

Últim Ple: les zones blaves i el casal d'estiu


Aquests dos temes varen ser els més importants que es varen tractar al Ple ordinari del passat dia 26 de juliol.

Finalment la instauració de les zones d’aparcament de pagament s’ha aplaçat en part. A Empuriabrava l’equip de govern pensa implantar-les a partir del proper 15 de juny, o sigui l’any vinent. Al centre històric no està clar quan pensen implantar-les, si el 15 de setembre o el 15 de juny. Per què aquesta diferència entre un lloc i l’altre? No l’entenem, com si al centre històric convinguessin per falta d’aparcament!!! I més si tenim en compte la desertització a nivell de comerços que està patint...Tampoc entenem la prohibició de fer actes a “la pista”, com si sobressin les activitats al centre de la vila! Vam demanar que es tractés als ciutadans del centre que viuen a les zones a on es pensa implantar la zona blava que gaudeixin dels mateixos avantatges que gaudiran els veïns de la zona blava d’Empuiabrava, creiem que és de justícia.

El grup municipal d’ERC vam presentar una moció per tal de garantir un Casal d’Estiu municipal de qualitat. Va ser votada a favor per ERC i Entesa i en contra per la resta de regidors.

Amb aquesta moció vam encetar un debat que va durar quasi una hora i que va deixar palès que els tràmits que s’han fet aquest any per tal d’accedir al Casal d’Estiu municipal no s’han fet correctament, i això ha provocat una menor assistència de mainada al Casal. Aquest any s’ha externalitzat el servei. Nosaltres som partidaris d'organitzar el Casal des del propi Ajuntament, l’experiència ens diu que és millor. També volem denunciar mancances en aquest servei, com falta de material, ínfim servei de platja, servei de menjador deficient, colònies-campament a 40 euros la nit per dormir en tendes de campanya i menjar precari... Creiem que l’estalvi que s’obtindrà aquest any amb aquesta externalització no compensa la baixada en la qualitat del Casal. Si el que es vol només és estalviar sense tenir en compte a les famílies i a la mainada, doncs ja ho aconseguiran, ja que aviat no s’apuntarà ningú a aquest Casal i llavors l’estalvi serà total.

Voldria felicitar a tots els monitors, molts d’ells molt “emprenyats“ pel sistema de contractació que s’ha seguit aquest any, ja que amb el seu esforç intenten corregir aquesta manca de recursos i aconseguir que la mainada estigui contenta.

També es va aprovar per unanimitat el Compte General de l’exercici 2011, amb un endeutament del 90,35%, amb una despesa per habitant de 1.623 euros i amb un endeutament per habitant de 1.439 euros. Cal dir que el ràtio d’endeutament ha baixat des del 2006 fins a 2011 del 115% al 90’35%.

Al torn de precs i preguntes, entre la meva companya Anna i jo mateix, vam fer 20 preguntes a l’equip de govern. Val a dir que el debat va ser dens i intens, acabant el Ple passades la una de la matinada.

Vam interpel·lar sobre el nou projecte de llei de la Llei de Costes, amb avenços que cal considerar que no perjudicaran tant al nostre municipi.

Ens vam assabentar que s’ha demanat canvi de destinació del PUOSC, passat la inversió del Cafè Cultural de la Farinera, biblioteca i Santa Clara a la Sala Polivalent.

Vam interrogar a l’equip de govern sobre el fet que aquest estiu no s’hagin aturat les obres del clavegueram a Empuriabrava i sobre el fet que ja s’hagi passat el tercer rebut de les contribucions especials a tots els afectats.

Vam interessar-nos sobre els pagaments endarrerits a diferents proveïdors de l’Ajuntament que encara no havien cobrat i per el pagament de les subvencions a diferents entitats del municipi

Vam estranyar-nos que cap representant municipal assistís el passat 7 de juliol a l’assemblea de Municipis per la Independència i ens varem oferir a participar-hi nosaltres si els senyors regidors de l’equip de govern en alguna altra trobada no hi poden anar.

Vam criticar que aquest any només es reparteixin 20.000 euros en concepte de subvencions esportives (61% menys que l’any passat), incomplint la promesa del Sr. Alcalde que va fer en el Ple de pressupostos a on va assegurar que es mantindria el mateix import de l’any passat. A més el regidor de l’àrea va anunciar per l’any 2013 “0“ euros en subvencions esportives.

També ens vam assabentar d’un altre incompliment. En el Ple de pressupostos vam demanar que els senyors polítics del nostre municipi ens abaixéssim el sou. Des de l’equip de govern ens varen dir que quan rebaixessin el sou dels funcionaris també es rebaixaria el sou dels polítics. Doncs bé, ara que s’ha anunciat la rebaixa del sou dels funcionaris de l’Ajuntament entre d’altres, l’equip de govern ha decidit no abaixar cap sou de cap polític excepte el de l’Alcalde. Cada vegada veiem més clar que aquests 13 regidors al govern hi són per cobrar un sou i poca cosa més, ja que amb molts menys, per la feina que fan, passaríem. 



10 comentaris:

  1. hola salvi els y va preguntar al equip de gobern sobre la incorporacio dels pintors ha castello 2000.en sembla que ya li van retreure la ultima vegada en aquest blog.que sapigeque se de molt bona ma que els dos pintors an demanat explicacions al señor auge y no els ha sapigut donar raons.yo crec que els y tindria que demanar el per que.semblen pilotes de tenis ara capa qui ara capa ya.sap que si treballen en dos empreses diferents hicenda els clavara.sap que an estat gairabe 5 mesos parats sense pintura y per culpa dels politics resulta que son uns vagos per que no tenen pintura.sap que tenen pintura groga y els he vist pintant colegis.tot es un sense rao.espero el proxim ple els y demanes el per que ya que ells son el cul de la olla y no saben res de res.

    ResponElimina
  2. tothom sap que son uns vaguetes !

    ResponElimina
  3. Resulta que nuestro queridísimo Ayuntamiento se vanagloriaba de haber aprobado una ordenanza de CONVIVENCIA CIUDADANA, jajajajaja... mucho aprobar ordenanzas.... mucho obligar a sus conciudadanos a respetar esas normas... pero a la primera de cambio, van ellos y ZASSS... a incumplirla porque me da la gana.
    Como la gran mayoría vecinos que vivimos en Empuriabrava, hemos observado que en Puigmal han empezado la demolición de lo que era la antigua Discoteca Octopussy.. y yo me pregunto... por que si en esa ordenanza de la que tanto pecho sacaron en su articulo 53.6 dice...

    " En l’àmbit delimitat en el plànol adjunt, (marina residencial) com a document número

    2, en el període comprés entre l’1 de juliol i el 31 d’agost, no es podran realitzar
    ocupacions de via pública, ni obres que suposin moviments de terres o excavacions,
    enderrocs totals o parcials de les edificacions, així com obres majors en edificis de
    qualsevol ús. S’exceptuen els habitatges unifamiliars i bifamiliars aïllats....

    ¿Por que a ellos se les permite y a otros no?... ¿será que los nuevos propietarios de la parcela están por encima del bien y el mal?... ¿Tendrá la correspondiente licencia?... ¿Que funcionario la habrá tramitado sabiendo que incumple la normativa?...¿Porque el Alcalde habrá dado su beneplácito?.... ¿quien saldrá beneficiado?.... de momento ya conocemos a uno... nuestro queridísimo regidor Salvi Canet, el cual, curiosamente es uno de los que trabajan en esa obra. ¿Habrá alguno más?...

    muchas preguntas para que queden sin respuestas... ¿no creéis?

    ResponElimina
    Respostes
    1. temps al temps,el seu soci gallego estara ha punt per treballar.

      Elimina
    2. Jose Manuel Gallego Balsera
      Bueno, veo que las cosas van bien. En el momento que el derribo de Octopussy pasa a ser una noticia tan importante, significa que los ciudadanos de este maravilloso pueblo, están contentos como estamos llevando el Ayuntamiento. Este anónimo
      lo único que busca es intoxicar al personal. Al que le interese la situación estoy dispuesto a utilizar mi tiempo en enseñarle toda la documentación que le plazca para su tranquilidad. En esta ordenanza que se aprobó hace poco y este anónimo señor parece conocer tan bien, hay que leerla hasta el final. La transcribiré para la información de todos: " NO ESTAN AFECTADAS PER LES PROHIBICIONS ANTERIORS LES OBRES URGENTS, LES QUE ES REALITZEN PER NECESSITAT, LES OBRES DESTINADES A EVITAR UNA SITUACIÓ DE RISC INMINENT PER LES PERSONES I ELS BENS. Cuando recibimos quejas del propietario, vecinos, y policía de haber detectado la entrada y salida de ocupas, debido al estado de abandono del edificio, y para prevenir males mayores para la propiedad y para la mala imagen de la Urbanización, se decidió adelantar las obras de derribo. Al ser un lugar que el mismo no afectaba ni al tránsito urbano ni a posibles quejas de vecinos, no se veían más problemas que si se hubiera dado el permiso para más adelante. Y ahora, espero la llamada de algún interesado en ver la documentación.

      Elimina
    3. este tio esta a la que salta.escribe como anonimo y luego pone su nombre je je je.no tiene otra cosa que hacer.como politico le tendria que dar verguenza estar todo el dia replicando por internet.o es que siempre se siente aludido por todo.haga su penitencia en silencio ,que ya estamos artos de verle en todos lados.como dijo aznar ballase señor gallego ballase.

      Elimina
    4. Aquest senyor poca feina deu tenir...

      Elimina
  4. lo que si que no contempla la ordenança es joder a los vecinos con el polvo levantado por el derribo, un local dedicado restaurante y el otro justamente a exposicion y lavado de vehiculos, pudiendo evitarse esta molestia con un simple regado del derribo.

    ResponElimina
  5. Si les quedara algo de dignidad a los señores concejales de este ayuntamiento, cogerían su acta de concejal (muy bien conseguida en las últimas elecciones municipales) y plantaría al señor Alcalde. Creo que los tres ediles de UDEM deberían ser los primeros en huir de este des-gobierno que putea a tutiplén a Empuriabrava, y por consiguiente, liderar una nueva mayoría. Seguramente con el apoyo de otros concejales (igual de rebotados que ellos - de CiU o no-) podrían sentar al sinvergüenza del Sanllehí en el banquillo de la oposición, ¡coño!

    Ya sé que esto en lugar de una hipótesis es más bien un argumento de ciencia-ficción, aunque en el ayuntamiento de Castelló d'Empúries hay cabida para todo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant que hi ha cabuda per a tot. Tots recordem com en Sanllehí va fer fora miserablement a en Ferreiro, l'home qui el va fer alcalde. Si no fos per ell, encara estaria fent teràpia al carrer Santa Clara de Girona.

      Elimina