diumenge, 30 de desembre del 2012

Pressupostos 2013


El passat divendres, 28 de desembre, a dos quarts de dues del migdia, el Ple del nostre Ajuntament va aprovar els pressupostos per l’any 2013, amb els vots a favor de l’equip de govern (12), una abstenció (Entesa) i dos vots en contra (ERC). Faltaven dos regidors que no van poder assistir.

Cal dir que el pressupost consolidat és de 21.424.704 euros, un 5,60% més que l’any 2012. En conjunt els ingressos augmenten un 6,09%, degut a l’increment de les ordenances fiscals (taxes i impostos) i per l’adjudicació de les zones blaves del Centre Històric i d’Empuriabrava (432.000 euros). D’aquest últim ingrés voldríem manifestar la nostra disconformitat tal i com s’ha portat a terme tot aquest procés.

Estan previstes inversions per valor de 824.350 euros, que es financen amb subvencions (522.000 euros) i aportació municipal (302.350 euros). De les subvencions destaquem els 206.687 euros per acabar la sala polivalent (PUOSC 2009-2013) i 213.313 euros per el centre de serveis d’Empuriabrava (PUOSC 2009-2013).

En el pressupost figuren ingressos en concepte d’ocupació de la platja d’Empuriabrava de 145.000 euros. També figuren ingressos per la taxa de recollida d’escombraries de 3.139.525,73 euros, un 4,5% mes que el cost d’aquest servei. Per segon any consecutiu aquest ingrés supera el cost del servei, fet que venim denunciant des de ja fa dos anys. Cal remarcar l’augment en la participació de tributs de l’Estat, ja que per l’any 2012 es varen pressupostar 1.983.875 euros, i pel 2013 s’han pressupostat 2.201.474 euros (217.599 euros de més).

En el capítol de despeses cal remarcar la despesa de 30.000 euros (corresponen a 4 mesos) pel lloguer d’una nau per portar a terme un cicle formatiu de serveis nàutics. També figuren 98.000 euros per assessoraments jurídics. No cal dir que trobem aquest import totalment exagerat, i més tenint en compte que a l’Ajuntament hi figuren en plantilla tres advocats.

La partida per a la  valoració de llocs de treball no s’ha dotat de consignació econòmica, el que vol dir que no pensen acabar-la, amb els perjudicis que això suposa per a la nostra administració tant a nivell organitzatiu com a nivell econòmic. Tampoc es té en compte la regularització de les nòmines de la policia local, ja que estan cobrant uns complements per allargament de jornada que ja no fan. Arrel del decret del govern central ara els toca fer més hores amb el mateix sou, com a la resta de funcionaris, sense que això es tingui que compensar econòmicament. Si apliquessin bé el decret, el nostre municipi estalviaria per aquest concepte 70.000 euros/any.

L’aportació municipal a la llar d’infants és de 282.280 euros, 92.000 euros menys que el 2012. Això vol dir que les famílies han d’assumir un cost molt més elevat de la quota mensual que han de pagar. S’ha apujat la quota pels empadronats a Castelló i s’ha abaixat la quota als de fora del nostre municipi. Creiem que és una política totalment errònia, i que a la llarga, si no es canvia, farà que la llar d’infants desapareix-hi, ja que altres de municipis del nostre voltant tenen quotes més baixes per oferir el mateix servei.

Es diu que la crisi la hem de pagar entre tots, però això al nostre Ajuntament no és així. Hi ha aproximadament 35 treballadors que cobren mes de 3.000 euros al mes. Mentrestant s’acomiaden persones per motius econòmics. No seria més raonable abaixar alguns d’aquests sous i no haver d’acomiadar ningú per motius econòmics? ¿Està equilibrada la plantilla de Castelló 2000 amb 40 treballadors, entre ells un gerent i tres caps de servei, i més tenint en compte que un d’aquests caps de servei té al seu càrrec nomes 5 treballadors? Estem parlant de sous considerables... Per què no s’acaba d’una vegada la valoració de llocs de treball al nostre Ajuntament? A qui fa por saber el resultat? Als nostres governants o aquestes classes benestants que s’han instal·lat a la nostra administració local? Per què s’abaixen sous als funcionaris per decret llei i no s’abaixen els sous dels 16 regidors? Nosaltres ja portem dos anys fent la proposta de rebaixa de sous d’aquests regidors, entre ells els nostres. Tenint en compte que amb nou regidors a l’equip de govern podrien governar, per què haver de pagar a 13 polítics per fer una feina que podrien fer tranquil·lament nou persones? I si volen ser 13, doncs que es reparteixin el sou que els tocaria a 9! Amb mesures com aquestes estalviaríem 65.000 euros/any.

Bé, que tinguem tots un bon any 2013, que serà dur, d’això no en tingueu cap dubte. Però desprès de la tempesta sol venir la calma , i  nosaltres la esperança la tenim posada al 2014, que creiem serà un any clau al nostre país, i esperem que també ho sigui al nostre municipi amb canvis en els criteris a l’hora de fer els pressupostos. 

11 comentaris:

  1. gracias Salvi, si no fuera por ti, los ciudadanos de pie no estariamos informados de lo que decide el ayuntamiento.

    ResponElimina
  2. Salvi, no puc entendre el teu desconeixement de Castelló 2.000. Una empresa de la que tú has sigut président fins fa un any i mitg. No puc entendre com dius que el cap dels lampistes té 5 homes al seu càrreg. Hauríes de saver que té 2 més, el ferrer i el mecànic. Dius que está descompensat, No estic dácord perque tú saps perfectament que aquest encarregat a part de distribuir la feina, ell també está com un trevallador més i a part de tot aixó té la responsabilitat de l´aigua de 2.800 coptadors d´aigua del poble, igualment té la responsabilitat del estat de potabilitat del aigua i el seu análisi. Ja no parlo dels quasi cinc mil punts de llum del municipi, del manteniment dels edificis públics i per mi el més important el seu compromís i disponibilitat per qualsevol problema que puguitenir el poble , sense horari. Al igual que els altres dos encarregats.
    L´estat de la societat Castelló 2.000 en aquest moment, dintre dels problemes que podem arrossegar qualsevol empressa pública, és bona. En aquest moment s´está pagant al dia als proveidors, s´está pagant els lloguers de maquinàries per podar, s´ha comprat una nova retro (que quan vem entrar no tenía) S´ha comprat una desbrossadora ( la que hi havía no era de la nostra propietat i s´ha retornat a la Coperativa) Aquest any está previst continuar renovant maquinània i també está previst adquirir un camió de hidroneteja per no haver de llogarlo cada cop que el poble té un problema de embús al clavegueram o envornals.
    Com et vaig recordar al Plé, Castelló 2.000 té una llossa a sobre que és retornar un crédit que va demanar el teu Govern. Un crédit de 1 milló d´euros que cada any ens consta 152.000 euros. Aquets és el gran problema.
    En referència al sou dels encarregats, han baixat en proporció com tots els trevalladors públics, i per tant hem aplicat la llei. El que no puc entendre que en quatre anys de presidència tu no hagis sigut capaç de baixar aquests sous i ara els critiquis.
    Tenim una empressa municipal de serveis molt competitiva si la comparem amb les de municipis com Figueres o Roses, amb menys personal i amb més feines que han de fer, com l´aigua del poble, els camps de futbol, zones verds, pintura, obres etc.
    Crec que els pressupostos d´aquest any son molt accertats per la época de crisi que estem passant.No hem queda altre que felicitar l´área económica amb Helena Iglesias al devant per la gran tasca que están fent, Imagino que com en futbol tots tenim un seleccionador a dintre i en aquest tema hem de consensuar un pressupost, que si preguntem a la ciutadanía, segur que ens trovariem centenars de nous pressupostos.

    Bueno desprès dáquestas petitas difer+encias que podem tenir a nivell local, vull agrair a tot Esquerra Republicana per recolçar el nostre Président percontinuar en aquest viatge que hem començat tots junts que ens ha de portar a tenir un Estat Catalá Independent. Salut i bon any 2.013.

    Jose M. Gallego

    ResponElimina
  3. Espero que siguis valent i publiquis l´anterior comentari meu. És molt fàcil tirar la pedra i amagar la má.

    ResponElimina
  4. Estimat sr. Gallego , et vull fer unes petites consideracions a aquest comentari que has fet el dia 31 de Desembre a les 17 h. 42 minuts.
    Sobre el coneixement que tinc de Castello 2000 no en tinguis cap dubte , per això dic el que dic , continuu pensant que si es fa fora gent per motius económics, abans es poden prendre altres mesures menys traumàtiques pels afectats , ja ho vaig dir al ple i ho continuu mantenint .
    En quant als crèdits que s'estàn amortitzant estaria be que t'informessis be , nosaltres no varem fer res mes que convertir dues pòlisses de crèdit a dos prèstecs , sense augmentar ni un euro l'endeutament, i obligant-nos a amortitzar cada any una quantitat , per així en 10 anys tenir un endeutament bancari de " 0 " euros, cosa que penso es positiva pel municipi.Per tant , has de saber que la culpa de tenir l'endeutament que te castello 2000 no te res a veure amb el nostre equip de govern , si no que es una herencia d'altres governs abans del nostre , o sigui , amb el mateix alcalde que hi ha ara , i amb un gerent que ara es l'enllaç entre l'Ajuntament i Castello 2000.
    I per acabar et dic una altra vegada el que venim repetint periodicament , acabeu d'una vegada la valoració de llocs de treball que nosaltres varem començar i quasi acabar , es una eina que tenen totes les administracions per tal de tenir una bona organització interna, optimitzar recursos i tenir un barem per aplicar el sou que correspon a cada treballador de l'administració pública. Mentre això no es faci , no se si ho saps , no es pot fer cap modificació al sistema retributiu del personal de l'administració. Això es així , ens ho va deixar clar el jutge quan varem modificar les nómines de 24 persones a la passada legislatura

    ResponElimina
  5. Siguem realistes, l'actual govern és el que ha hagut de posar ordre a l'ajuntament. Fins al punt que ha hagut d'aplicar mesures impopulars però necessàries per tal d'estabilitzar les arques municipals, les quals estaven pràcticament buides per causa de l'herència rebuda. També recordar que durant la legislatura anterior el número de treballadors municipals es va incrementar quan la situació econòmica ja es començava a deteriorar.

    Sobre Castelló 2000, en tot cas hauríem de preguntar al regidor Sr. Pere Iglesias que era qui dirigia l'empresa anteriorment, el perquè la va deixar amb tanta poca maquinaria i tant endeutada.

    El sr. Gallego està gestionant Castelló 2000 de forma eficient, controlant la despesa al cèntim d'euro, sent exigent però cordial amb els treballadors, està modernitzant l'empresa amb nova maquinaria que permetrà millorar la productivitat i reduir costos de lloguer. Es una persona que sense cobrar ni la meitat que el Sr. Iglesias, s'implica com el que mès amb Castelló 2000 i l'àrea d'urbanisme, fins el punt que quan el municipi ha patit plujes fortes, el pots veure cap al tard al carrer coordinant als operaris.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Endeutada ? Molt menys que a la legislatura 2003-2007

      Que cobra el sr. Gallego ? Doncs el mateix que el sr. Pere Iglesias , tots dos com a Tinents d'alcalde i amb les mateixes asignacions retributives per assitencies

      A veure si som menys partidistes alhora de fer segons quins comentaris !!!

      Elimina
  6. Què malaguanyat aquest senyor com a regidor d'urbanisme. Què fa que no li donin la regidoria de la presidència o la de portaveu o la de facebook i altres martingales? Aizò, això la regidoria del facebook li cauria molt bé. De fet ja se les ha tingudes amb tothom i tot el dia que està connectat. Sort que disposa d'un magnífic iPhone que no li costa res al nostre ajuntament i pot atendre totes les questions ràpidament i al moment.

    ResponElimina
  7. Salvi, no vull entrar en polémicas del "i tú més " solament per acavar aquest canvi d´impréssions és per fer un repàs de la situació económica que ens vem trovar a C2000. Històricament l´ùs de póllissas de crèdit era normal en el devenir del dia a dia. Jo, com empressari he tingut també. Quan va començar el vostre mandat la empresa tenía una pól.lissa solament. Imagino que pels problemes que siguin ( no vull entrar en valoracions) aquesta póllissa va acavar siguent dos pól.lisses de 600.000 € en total aproximadament. Per la llei de Zapatero és va tencar les dos pól.lisses amb dos crédits a llarg termini,péro de 1 milló d, euros, un a cinc anys i l´altre a 10 anys que en total és paguen 152.000 € an.nuals. Péro a apart d´aquest problema nosaltres ens vam trovar que es devía 260.000 € als industrials. Aquesta complicada situació que ens feia comprar el mínim amb els diners a la má , ja que no teníem cap crédit, l´hem pogut superar a data d´avui que hem pogut tornar a recuperar la confiança, tan dels bancs com dels industrials.
    Tot es superable, ho savem i continuarem lluitant per que així sigui.
    El tema de la val.loració dels llocs de trevall és més complicat del que sembla a simple vista. El teu équip ho va intentar sense éxit i tornar a engegar l´estudi sería complicat, crec, pel que conec el tema.
    El comentari que em fas del nostre Alcalde, que el deute ja venía de l´altre mandat, et puc dir que fa molts anys del que parles, era un moment de bonança i era habitual aquestas práctiques. Péro crec que en 4 anys és poden superar moltes siuacions i no empitjorar-las. Només et diré que en un any i mitg, auquest mateix Alcalde que dius, envoltat de Regidors novatos en la gran majoría, ha donat una lliçó de com gestionar un Ajuntament, prácticament en fallida i passar al que passarem, d´aqui en poc temps, a ser un municipi sanejat i amb projectes de futur.

    Jose M. Gallego

    ResponElimina
  8. Només dues coses , i per acabar :

    Quan varem entrar a governar al 2007 hi havia dues pólisses , que en total sumaven 1 MM d'euros, el mateix import que varem passar a prèstecs a llarg termini , o sigui , que no varem passar-hi ni un euro mes del deute que ens varem trobar , OK ?

    En quant a la valoració de llocs de treball et repeteixo que quasi estaba acabada , i si no s'ha tirat endavant es per falta de voluntat politica per part vostra , i no cal que li donem mes voltes , no us ha interessat tirar-la endavant , i ja està .

    ResponElimina
  9. sobretot es cordial amb els seus treballadors, i acomiadant a mileuristas sota l'excusa de raons objectives, quan no ha estat capaç de baixar sous de encarragats, fills d'encarragats i gendres d'encarregats, sort que els nets encara no tenen edat laboral, sr, gallego tal com diu un escrit anterior que el facin ambaixador del facee y del cabreig amb tot lo que no sintonitza amb covergencia i unio i l'independencia.

    ResponElimina
  10. Salvi, clar que no interessa tirar endant la valoració de llocs de treball. Si la fessin, no podria justificar-se que personatges de l'ajuntament cobressin el que cobren. Un dia va sortir al diari que la secretària d'en Sanllehí cobrava 3.700 euros al mes. Quin escàndol de sou per a una senyora que no tenia aleshores cap estudi extraordinari. Un trist FP1... indignant

    ResponElimina